torsdag den 4. august 2011

Gamle skodder og havelåger...

Alle Foto : K&Co.

Gamle vindues skodder er rigtige dekorative i Fransk bolig indretning...
De kan bruges overalt , de behøver ikke have anden funktion end blot være dekoration.
Jeg elsker skodder , overalt hvor jeg kan klemme dem ind , både til brug og pynt.


Her er et par 2 delte skodder sat på indersiden af have døren , egentlig var det kun for
syns skyld , men de er nu også rigtig praktiske som afskærmning for solen.


Ud over at være dekorative , kan skodderne også bruges til lidt praktisk , som her
med små kroge er den fin til at hænge div. køkken redskaber på i udekøkkenet.



Og her som skjuler for udendørs badet.



En gammel reol i sommerhuset fik monteret et par låger af gamle skodder , der blev savet
til , nu lukker de fint af for TVét og musik anlægget....
Det der så blev tilbage af skodderne blev til dekoration i soveværelset på hver
side af vinduet , intet gik til spilde.


 I stuen er en enkelt skodde blevet dekorations baggrund for en rå zink væg lysestage ,
og et par andre skodder giver læ for solen i udestuen.


Hjemme i lejligheden har jeg også skodder som dekoration , her bag sofaen og
til jul bliver de brugt til at dekorere på.
Som sagt er jeg vild med gamle skodder og vi prøver altid at have nogen i butikken
til salg. K&Co. www.k-co.dk

En anden ting jeg er helt vild med , er gamle udtjente havelåge , både i træ og jern.
Jeg bruger dem flere steder i haven enten som hegn eller rum opdelere...


Et par gamle låger er blever sat istand og blive nu brugt istedet for en "ny" havelåge ,
det er noget mere sjæl over til et gammelt hus.
Et andet par er blevet til rum delere ved have bordet , det deler fint haven lidt op og giver
en rigtig hyggelig stemning.


De gamle jern låger bruger jeg som "hegn" flere steder i haven , der er lidt park stemning
 over det.



   

                   Kim&Bjørn - K&Co. www.k-co.dk 

Ingen kommentarer: