mandag den 2. januar 2012

2012...

er et nyt år begyndt , julen er pakket ned og igen
som så mange andre år begynder slankekurerne , oprydning og udsmidning.
På boligfronten får jeg altid lyst til at lave lidt om lige så snart julen er over
og man igen går mod lysere tider.
Så jeg har ryddet lidt op , anskaffet lidt nyt og rykket lidt rundt.



I entreén har jeg sat nogle gamle friser i metal op på væggen.
Friserne stammer fra et gammelt panel loft i Frankrig , vi har endnu et par stykker i
butikken.
Friserne har gammelt cremefarvet maling , som jeg har afrenset for maling på dem jeg
selv har hængt op.På bagvæggen er sat 2 stykker jern op , som oprindeligt har været
dekoration på en gammel dør med glasrude.
På kommoden stå 2 antikke dekorations toppe i støbejern. (lignende haves i butikken).



 Soveværelset har fået et lille " Teater " hjørne med en gammel herre gine ,
en gammel hat , jakke og gamle englevinger .
Hat , jakke og englevinger stammer fra et gammelt Fransk teater.




En mini gine har fået plads på kommoden i selskab af en jielde industrilampe
og et gammelt Louis Phillipe sølv kamin spejl.


I soveværelset har jeg sat 2 plader op på væggen , som er tapeseret .
Pladerne sidder side om side , den ene er monteret med et lille tv lige over for sengen ,
den anden er baggrund for skænken med jeilde lampen og spejlet.

De har lige fået nyt tapet på , et tapet der ligner og har en overflade der minder om pels,
så nu matcher de senge gavlen i renskind og ren trofæet på væggen.




Stuen fik også lige en lille tur , nu oprydningen var igang...



De gamle Franske paryk hoveder kom på hylden sammen med en glas globe hvori
der står en ballet kjole lavet af papir.

 Olie malerierne blev grupperet med gamle træstager og en metalspand fyldt med
gamle maler pensler , så nu står det samlet i et lille"kunster hjørne".

Jeg har en svaghed for gamle Louis Vuitton kufferter , de blive brugt til
opbevaring af cdér , magasiner , papirer og andet der gerne må gemmes lidt væk.
Jeg har lige fået en "ny" her til jul , fin gave , som jeg er meget glad for.
Så nu er der igen plads til lidt mere ny musik i den lille "musik afd.".




nu er der blevet rydet op , smidt ud , sat orden på tingene og klar til at tage hul
på et nyt år , med nye indkøbsture og indretninger i 2012.


Alle Foto : Bjørn Stiler - K&Co.
_______________________________________________________

Kim&Bjørn - K&Co. Fransk Antik&Industriel Vintage
                      Vesterbrogade 177 , 1800 Frederiksberg C.
                      Hjemmeside : www.k-co.dk 



Ingen kommentarer: